track

5 stappen om je goed te voelen (en steeds beter...)

« terug naar overzicht
14-01-2016



1. Maak 1 x per dag je hoofd leeg. Concentreer je gedurende 15 minuten alleen op je adem. Komen er gedachten langs, prima maar neem meteen afscheid van ze door ze bijvoorbeeld op een lopende band te zetten en keer met je aandacht terug naar je adem.

2. Ga 1 x per dag naar buiten en beweeg. Wandel in je pauze, neem de fiets of ren een rondje. Zuurstof en beweging is een ideale combinatie om je fit te houden. Bovendien komt er door stap 1 en 2 toe te passen ruimte in je hoofd voor nieuwe plannen en ideeën (boost voor je ondernemerschap)

3. Schrijf 1 x per dag alles op waar je je dankbaar en blij over voelt. Zo focus je je gedachten op het positieve. En dat waar je je aandacht op richt groeit.

4. Voel je een negatieve emotie (boos, woedend, geïrriteerd, teleurgesteld, verdrietig etc.) druk deze dan niet weg maar geef er aandacht aan. Lokaliseer waar je de emotie in je lichaam voelt, leg je hand er even op en adem er rustig zachtroze licht en lucht naar toe. Bij elke uitademing stel je je voor dat je de negatieve emotie uitademt. Dit houdt je lekker schoon van binnen.

5. Kritiek op jezelf? Radicaal mee stoppen. Dat trekt je helemaal naar beneden. Vanaf nu jezelf alleen nog maar complimenteren en kijken waar je een volgende keer jezelf verder kan verbeteren.